Tago de Socia Komunikiloj
De centoj da jaroj, la komunikiloj estis regitaj de industrialistoj. Oni devis kredi kion diris, skribis, montris la radioj, televidoj kaj jxurnaloj. Nun ne plu estas la tagoj tiaj.
Cxiu civitanoj havas komunikilojn en sia mano kiun li povas uzi por montri la veron (laux siaj okuloj, oreloj) al la mondo. Nu. Ni cxiuj povas labori por la socio, mondo por dissendi la infromon sen depende de industrialistoj, kiuj gajnas monon (aux politikan povon) per iliaj komunikiloj.
Ni kune laboru por dissendi informon pri niaj sxatoj, pri sxatoj de niaj legantoj, auxskultantoj kaj vidantoj. Vero estu multflanka kaj via dissendo de informo estu unu el tiuj.
=
Homoj akiras informojn, edukadon, novaĵojn kaj aliaj donitaĵoj de elektronikaj amaskomunikiloj kaj preskomunikiloj. Sociaj retservoj estas diferencas de industria aŭ tradiciajamaskomunikiloj, kiel ĵurnaloj, televido, kaj filmo. Ili estas relative malaltekosta kaj alirebla ebligi, ke iu (eĉ privataj individuoj) al eldon aŭ aliro informoj, kompare kun industriajamaskomunikiloj, kiu ĝenerale bezonas gravajn rimedojn al eldon informoj. Unu karakterizaĵo komuna al ambaŭ sociaj retservoj kaj industriaj amaskomunikiloj estas la kapablo atingimalgrandan aŭ grandaj spektantaroj; ekzemple, aŭ blogaĵ aŭ televida spektaklo majo ating ne homoj aŭ milionoj da homoj. Iom de la nemoveblaĵoj ke helpo priparolas la diferencojninter sociaj retservoj kaj industriaj amaskomunikiloj estas: Ating - ambaŭ industria kaj sociaj retservoj teknologioj proviz skalo kaj estas kapabl atinganta tutmonda spektantaro.Industriaj amaskomunikiloj, tamen, tipe uzi centralizitan kadron por organizaĵo, produktado, kaj disvastigo, sed sociaj retservoj estas laŭ sia propra naturo pli malcentralizita, malplihierarkian, kaj disting de multoblaj punktoj de produktado kaj ilo. Alirebleco - la rimedo de produktado por industriaj amaskomunikiloj estas tipe registaro kaj/aŭ private posed;sociaj retservoj iloj estas ĝenerale havebla al la publika ĉe apenaŭ kosto. Afabligo - industriaj amaskomunikiloj produktado tipe bezonas specialecajn kapablojn kaj trejnado. Male,plej sociaj retservoj produktado ne postuli estitan specialiston kapablojn kaj trejnado, aŭ bezonas sole modestan reinterpreton de ekzistantaj kapabloj; teorie, iu kun aliro povasfunkcii la rimedon de sociaj retservoj produktado. Immediacy - la malfruiĝo inter komunikadoj produktita de industriaj amaskomunikiloj povas esti longaj (tagoj, semajnoj, aŭ ... eĉmonatoj) kompare kun sociaj retservoj (kiu povas esti kapabl preskaŭ tujaj respondoj; nur la partoprenantoj determin iu prokrasto de respondo). Tamen, kiel industriajamaskomunikiloj komencas adoptantajn flankojn de produktado normale asociiĝ kun sociaj retservoj iloj, ĉi tiu ĉefaĵo eble ne pruvi apartan post iom da tempo. Konstanteco -industriaj amaskomunikiloj, iam kre, ne povas est ŝanĝita (iam revuo artikolo estas pres kaj distribu ŝanĝoj ne povas est farita por ..i tiu sama artikolo) dum kontraste sociaj retservoj povas esti ŝanĝita preskaŭ tuj de rimarkoj aŭ redakt. Komunumo amaskomunikiloj konsistigas interesan hibridon de industria kaj sociaj retservoj. Kvankamkomunumoposed, iuj komunumo radioriceviloj, TELEVIDO kaj ĵurnaloj estas kiun estr profesiuloj kaj iuj de amatoroj. Ili uzas ambaŭ socia kaj industriaj amaskomunikiloj kadroj. (tradukita auxtomate de:
People obtain information, education, news and other data from electronic media and print media. Social media are distinct from industrial or traditional media, such as newspapers, television, and film. They are relatively inexpensive and accessible to enable anyone (even private individuals) to publish or access information, compared to industrial media, which generally require significant resources to publish information. One characteristic shared by both social media and industrial media is the capability to reach small or large audiences; for example, either a blog post or a television show may reach no people or millions of people. Some of the properties that help describe the differences between social media and industrial media are: Reach - both industrial and social media technologies provide scale and are capable of reaching a global audience. Industrial media, however, typically use a centralized framework for organization, production, and dissemination, whereas social media are by their very nature more decentralized, less hierarchical, and distinguished by multiple points of production and utility. Accessibility - the means of production for industrial media are typically government and/or privately owned; social media tools are generally available to the public at little or no cost. Usability - industrial media production typically requires specialized skills and training. Conversely, most social media production does not require specialized skills and training, or requires only modest reinterpretation of existing skills; in theory, anyone with access can operate the means of social media production. Immediacy - the time lag between communications produced by industrial media can be long (days, weeks, or even months) compared to social media (which can be capable of virtually instantaneous responses; only the participants determine any delay in response). However, as industrial media begin adopting aspects of production normally associated with social media tools, this feature may not prove distinctive over time. Permanence - industrial media, once created, cannot be altered (once a magazine article is printed and distributed changes cannot be made to that same article) whereas social media can be altered almost instantaneously by comments or editing. Community media constitute an interesting hybrid of industrial and social media. Though community-owned, some community radios, TV and newspapers are run by professionals and some by amateurs. They use both social and industrial media frameworks.
Comments